Forum Forum kolejowe Strona Główna Forum kolejowe
Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lokomotywa EP09

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati_An
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Nie 19:54, 12 Lut 2006    Temat postu: Lokomotywa EP09

Bardzo proszę, oto dane techniczne lokomotywy EP09 (czyli EPoki):

Producent: PAFAWAG - Wrocław
Lata produkcji: 1986-1997
Wprodukowanych: 47 sztuk
Układ osi: Bo'Bo'
Rodzaj prądu: stały 3kV
Ilość pantografów: 2
Ilość członów: 1
Ilość kabin: 2
Typ silnika: LKa 740
Ilość silników: 4
Moc pojedynczego silnika: 730 kW (992,1 KM)
Moc ciągła: 2920 kW (3968,7 KM)
Teoretyczna moc maksymalna: 5100 kW (6931,7 KM)
Rodzaj rozruchu: oporowy
Pozycji nastawnika jazdy: 31
Pozycji bocznikowych: 5
Hamulec: Oerlikon + hamowanie ED
Zasilanie sprężarki: 3kV (z sieci)
Przełożenie (przekładnia): 73:38
Predkość maksymalna: 160 km/h
Masa własna: 83500 kg
Całkowita długość: 16,74 m
Wykorzystanie: pociągi ekspresowe IC/EC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KURS90




Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Łodzi

PostWysłany: Śro 16:35, 01 Mar 2006    Temat postu:

Ja jeszcze dodam, że ta lokomotywa była początkowo przygotowywana na 140 km/h. Widać to min. po hamulcu elektrodynamicznym, który zaczyna działać dopiero poniżej 140 km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu43
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Śro 16:40, 01 Mar 2006    Temat postu:

KURS90 napisał:
Ja jeszcze dodam, że ta lokomotywa była początkowo przygotowywana na 140 km/h. Widać to min. po hamulcu elektrodynamicznym, który zaczyna działać dopiero poniżej 140 km/h


No to jakim sie hamuje przy 160km/h ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KURS90




Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Łodzi

PostWysłany: Śro 18:35, 01 Mar 2006    Temat postu:

Pneumatycznym, a poniżej 140 km/h jest on wspomagany ED. Pneumatyczny jest tak czy inaczej używany, bo w końcu wagony muszą jakoś hamować Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dyżurny




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:43, 11 Lip 2006    Temat postu:

A ja dodam, ze przy ponad 30 stopniach jazda z predkoscia 160 km/h jest udreka dla mechanikow, gdyz nawet nie moga otworzyc sobie okna Smile Nie dosc ze klima nic nie daje, bo cieplo bije od sciany z tylu to slonce przez szyby grzeje z drugiej strony Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
organi




Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:00, 19 Lip 2007    Temat postu:

Dyżurny napisał:
A ja dodam, ze przy ponad 30 stopniach jazda z predkoscia 160 km/h jest udreka dla mechanikow

Tak, ale w związku z tym od 2004 roku montuje się klimatyzatory, które mają wysoką sprawność. Zapewniają one odpowiednie nawilżenie powietrza oraz skuteczne chłodzenie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Czw 11:59, 19 Lip 2007    Temat postu:

Mam nadzieję, że mech nie musi przeżywać szoku termicznego przy wyjściu z loka Smile z 20, czy ile tam stopni do 35, czy więcej w słońcu przynajmniej dla mnie nie wygląda przyjemnie :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maślana




Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:46, 04 Sie 2009    Temat postu:

Moja ulubiona lokomotywa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin