Forum Forum kolejowe Strona Główna Forum kolejowe
Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lokomotywa ET42

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu43
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Nie 15:53, 12 Lut 2006    Temat postu: Lokomotywa ET42

Witam wszystkich użytkowników forum.

W ramach "rozkręcania" forum postanowiłem zapoczątkować ten temat. Oto dane o lokomotywie ET42:

Oznaczenie fabryczne: 112E (TTS 3/99)
Układ osi: Bo'Bo' + Bo'Bo'
Długość całkowita: 30 880 mm
Baza wózka: 3 080 mm
Rozstaw osi skrajnych: 25 200 mm
Masa w stanie służbowym: 164 000 kg
Nacisk osiowy: 20 500 kg
Średnica kół: 1 250 mm
Minimalny promień łuku przy 10 km/h: 125 m
Przełożenie przekładni: 86:25
Zawieszenie silników trakcyjnych: "za nos"
Łożyskowanie zespołu silnika na zestawie: ślizgowe
Znamionowe napięcie sieci trakcyjnej: 3000 V
Tolerancja napięcia sieci trakcyjnej: 2000 ... 3600 V
Maksymalne napięcie obwodu hamowania: 3300 V (+/- 150 V)
Moc ciągła lokomotywy: 4 480 kW (6100 KM)
Moc godzinna lokomotywy: 4 840 kW (6600 KM)
Nastawienie PN silników trakcyjnych: 650 A
Maksymalny pobór prądu na cele trakcyjne: 2600 A
Ochrona różnicowa obwodu głównego: 150 A
Ochrona różnicowa obwodów pomocniczych: 50 A
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Maksymalna siła pociągowa: 500 kN
Napięcie obwodów rozrządu: 110 V
Sterowanie: indywidualne
Liczba przetwornic: 1 szt. / sekcję
Liczba sprężarek powietrza: 1 szt. / sekcję
Liczba wentylatorów oporów rozruchowych: 2 szt. / sekcję
Liczba pantografów: 1 szt. / sekcję
Liczba szybkościomierzy rejestrujących: 1 szt. / sekcję
System hamulca: Oerlikon + elektrodynamiczny
SILNIK TRAKCYJNY
Typ silnika trakcyjnego: NB508 / NB508A
Moc ciągła: 557 kW
Moc godzinna: 605 kW
Prąd mocy ciągłej: 400 A
Prąd mocy godzinnej: 435 A
Prędkość obrotowa mocy ciągłej: 800 obr/min
Prędkość obrotowa mocy godzinnej: 775 obr/min
Prędkość obrotowa maksymalna: 1500 obr/min
Minimalne wzbudzenie: 36 %
Klasa izolacji: F / B
Masa: 4600 kg
Masa jednostkowa: 8,3 kg / kW
Sprawność: 0,93
ZESPÓŁ PRZETWORNICY
Typ silnika: NB-116
Moc silnika: 45 kW
Moc prądnicy: 7,5 kW
Napięcie silnika: 3000 V
Napięcie prądnicy: 110 V
Prąd silnika: 18 A
Prąd prądnicy: 68 A
Prędkość obrotowa zespołu: 1100 obr/min
Rodzaj wzbudzenia: obce, szeregowe
Masa: 1600 kg
NASTAWNIK JAZDY
Ilość pozycji w układzie szeregowym: 25
Ilość pozycji w układzie równoległym: 13
Liczba stopni bocznikowania: 5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Nie 16:51, 31 Gru 2006    Temat postu:

Taka ciekawostka... EU43 i ET42 mają to samo oznaczenie (112E). Dobre, nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati_An
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Nie 22:17, 31 Gru 2006    Temat postu:

Rzeczywiście Shocked , że też na to nie wpadłem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz W.




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:15, 01 Sty 2007    Temat postu:

EU07-304 napisał:
Taka ciekawostka... EU43 i ET42 mają to samo oznaczenie (112E). Dobre, nie?
Z taką różnicą, że mają dwa różne kraje produkcji, więc takie coś może się zdarzyć.

eu43, podaj mi źródlo tych danych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu43
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Nie 10:08, 07 Sty 2007    Temat postu:

Witam Wink

Te dane to część sam wiedziałem, a część poszukałem tutaj: google.pl Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin