Forum Forum kolejowe Strona Główna Forum kolejowe
Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lokomotywa EU/P07

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati_An
Administrator
Administrator



Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Andrychów

PostWysłany: Pon 18:49, 06 Mar 2006    Temat postu: Lokomotywa EU/P07

Dane techniczne lokomotywy EU07, typ 4E (w nawiasach dane lokomotywy EP07):

Producent: PAFAWAG - Wrocław
Lata produkcji: 1965-74
Układ osi: Bo'Bo'
Rodzaj prądu: stały 3kV
Ilość pantografów: 2
Ilość członów: 1
Ilość kabin: 2
Typ silnika: EE 541 (EE 541 lub LKb535)
Ilość silników: 4
Moc pojedynczego silnika: 500 kW/679,5 KM
Moc ciągła: 2000 kW/2718 KM
Moc godzinna: 2080 kW/2826,7 KM
Rodzaj rozruchu: oporowy
Pozycji nastawnika jazdy: 43
Pozycji bocznikowych: 6
Hamulec: Oerlikon
Zasilanie sprężarki: 110V, z przetwornicy
Przełożenie (przekładnia): 79:18 (76:21)
Predkość maksymalna: 125 km/h
Masa własna: 80000 kg
Całkowita długość: 15915 mm
sterowanie wielokrotne: jest
Wykorzystanie: pociągi osobowe/pośpieszne, czasem IC/EC


Różnice lokomotyw typu 303E w stosunku do typu 4E:

Producent: H. Cegielski - Poznań
lata produkcji: 1983-1992
pudło samonośne z ostojnicą (przystosowane do montażu sprzęgu samoczynnego)
zmiana rozrządu (przez co jazda w trakcji ukrotnionej jest możliwa tylko w obrębie jednego typu: 4E lub 303E)
ryflowana blacha na bokach
masa: 83400 kg
długość: 16235 mm


Ilość wyprodukowanych EU07: 486 sztuk
Ilość wyprodukowanych EP07: 84 sztuki

Dodatkowo zdjęcia lokomotywy typu[link widoczny dla zalogowanych] i[link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
metio siódemka
Gość






PostWysłany: Śro 7:01, 18 Lip 2007    Temat postu: 7 303E

Lokomotywa elektryczna 303E jest lokomotywą uniwersalną przeznaczoną do prowadzenia pociągów w ruchu osobowym i towarowym. Ogólne zestawienie lokomotywy przedstawiono w załączniku nr 1. Własności trakcyjne lokomotywy wynikają z mocy silników trakcyjnych, rozpiętości charakterystyk i
zastosowanego przełożenia. Charakterystyki silnika trakcyjnego przedstawiono w załączniku nr 2, charakterystykę trakcyjną w załączniku nr 3.

Typowe pociągi, które lokomotywa może prowadzić, długotrwale bez przekroczenia mocy ciągłej, są następujące:

-pociągi towarowe o masach do 2000t złożone z wagonów 4 i 6 osiowych:
-na profilu 0%o z prekością max 90km/h
-na profilu 4%o z prędkością max 50km/h
-na profilu 6%o z prędkością max 40 km/h

-szybkie pociągi o masach do 750t złożone ze specjalnych wagonów
kontenerowych:
-na profilu 0%o z prędkością max 115 km/h
-na profilu 4%o z prędkością max 95 km/h
-na profilu 6%o z prędkościa max 80 km/h

Przy założeniu dodatkowych statycznych oporów ruchu przy ruszaniu o wartości 4.9 daN/t (5kG/T) oraz przyśpieszenia rozruchu 3cm/sek2 lokomotywa może ruszyć w nastepujących warunkach, o ile pozwalają na to zastosowane sprzęgi międzywagonowe:

-z pociągiem 2000t na wzniesieniach 5%o z siłą pociągową 549.2 kN/56T
-z pociągiem 750t na wzniesieniu 25%o z siłą pociągową 509.9 kN/52T
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jak wyżej
Gość






PostWysłany: Śro 7:02, 18 Lip 2007    Temat postu: 7 303E

Główne dane techniczne

Oznaczenie typu 303E
Oznaczenie serii kolejowej EU07
Rodzaj służby osobowo-towarowa
Układ osi BoBo
Szerokość toru 1435mm
Napięcie w sieci trakcyjnej stałe 3000V +600V -1000V
Średnica toczna kół -z nowymi obręczami 1250mm
-z zużytymi obręczami 1180mm
Przełożenie przekładni 79:18 = 4.39
Praca ciągła:
Moc lokomotywy 2000kW
Siła pociągowa przy pełnym wzbudzeniu (100%) 145.3 kN
Siła pociągowa przy minimalnym wzbudzeniu (22%) 66.3 kN
Prędkość przy pełnym wzbudzeniu (100%) 50.4 km/h
Prędkość przy minimalnym wzbudzeniu (22%) 109 km/h
Praca godzinna
Moc 2080kW
Siła pociągowa przy pełnym wzbudzeniu (100%) 152.7 kN
Siła pociągowa przy minimalnym wzbudzeniu (22%) 71.3 kN
Prędkość przy pełnym wzbudzeniu (100%) 49.8 km/h
Prędkość przy minimalnym wzbudzeniu (22%) 106 km/h

Prędkość maksymalna 125 km/h
Średnia siła/rozruchowa maksymalna przy
rozruchu normalnym 25T/244kN
Dopuszczalna siła rozruchowa przy sprzęgu śrubowym 30T/294kN
Dopuszczalna siła rozruchowa przy sprzęgu samoczynnym 65T/637kN
Ilość silników trakcyjnych 4
Ilość stopni osłabienia wzbudzenia 6
Wzbudzenie na poszczególnych stopniach I 75.50%
II 58.20%
III 43.50%
IV 34.70%
V 28.00%
VI 22.00%
Ilość stopni rozruchu oporowego: -na połączeniu szeregowym 28
-na połączeniu równoległym 15

System rozrządu pośredni-stycznikowy
Rodzaj rozrządu samoczynny
Napięcie rozrządu stałe 110Vą5%
Napęd zestawów kołowych wał drążony typu Alsthom
Zawieszenie silników na ramie wózka
całkowicie odsprężynowane
Długość lokomotywy ze zderzakami 16315mm
Szerokość pudła 2903mm
Rozstaw czopów skrętowych 8550mm
Rozstaw osi wózka 3050mm
Rozstaw osi skrajnych lokomotywy 11600mm
Urządzenia pociągowo-zderzakowe: sprzęg SA3 lub śrubowy
i zderzaki
Wysokość od szyny do pantografu
-w stanie opuszczonym 4343mm
-w stanie maksymalnie podniesionym 6781mm
Wysokośc pudła od szyny 3901.5mm
Piasecznica pneumatyczna, 8 pkt. piaskowania
Cylinder hamulcowy 9" 4 szt/wózek
Hamulec pneumatyczny, system Oerlikon
Masa ~83400kg
Nacisk na tor jednej osi ~20850kg
Najmniejszy przejezdny promień łuku R=120m
Promień wypukłości górki rozrządowej R=300m
Skrajnia PKP
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
też ten sam :P
Gość






PostWysłany: Śro 7:04, 18 Lip 2007    Temat postu: 303E

CZĘŚĆ II CHARAKTERYSTYKI PODSTAWOWYCH ZESPOŁÓW

1. Wózek

Skrajnia wózka PN-70/K-02056
Masa wózka 22300kg
Baza wózka 3050mm
Nacisk zestawu kołowego na szyny 20875kg
Masa nieusprężynowana na 1 zestaw kołowy 2.7t
Średnica okręgu tocznego koła nowego 1250mm
Dopuszczalne zużycie obręczy 35mm
Wymiary czopa osi zestawu kół f 160mm
Typ łożyska maźnicy zestawu kołowego łożysko baryłkowe 23232/03
Rozstaw środków maźnic zestawu kołowego 2150mm
Typ hamulca pneumat. Oerlikon
Typ silnika trakcyjnego EE541b lub EE541f
Masa silnika trakcyjnego 4210kg
Ilość silników trakcyjnych na wózku 2szt.
Zawieszenie silnika trakcyjnego całkowice usprężynowane
Usprężynowanie wózka 2 stopniowe
Ugięcie statyczne usprężynowania I stopnia 51.8mm
Ugięcie statyczne usprężynowania II stopnia 101mm
Ugięcie statyczne usprężynowania lokomotywy 152.8mm
Miękkość usprężynowania wózka 0.734mm/T
0.075mm/kN
Miękkość usprężynowania lokomotywy 2.262mm/T
0.231mm/kN
Maksymalny przesów poprzeczny wózka względem pudła 50mm
Maksymalny przesów zestawu kołowego względem wózka 7mm


2. Hamulec

2.1 Hamulec pneumatyczny

System hamulca powietrznego Oerlikon'a
Ilość stopni 2
Cylinder hamulcowy wilekość/typ 9" / H209 i H2091
Ilość cylindrów hamulcowych na wózku 4
Klocki hamulcowe dwustawe-obustronne
Przy pełnym hamowaniu służbowym ciśnienie maksymalne w cylindrach hamulcowych:
- dla I stopnia hamowania do 50km/h 0.44ą0.02 kPa
4.4ą0.2 atm
- dla II stopnia hamowania powyżej 50km/h 0.62ą0.03 kPa
6.2ą0.3 atm
Przełożenie układu dżwigniowego(na wózku) 5.18:1
Intensywność hamowania I stopnia ~81%
II stopnia ~114%
Typ głównego zaworu maszynisty FV4a
Typ dodatkowego zawory maszynisty FD1
Typ zaworu rozrządczego LSt1
Pojemność zbiorników głównych powietrza 3x278=834l
Pojemność zbiornika pomocniczego 278l
Ciśnienie powietrza w zbiornikach 0.85MPa
8.5atm
Urządzenie SHP punktowe





2.2 Hamulec ręczny

Całkowite przełożenie układu 474:01:00
Całkowita sprawność mechaniczna układu 0.5
Siła hamulca z jednej kabiny 5271 daN
5375 kG
Procent hamowania z jednej kabiny 6.50%


3.Urządzenia pociągowo-zderzakowe

3.1 Na czole lokomotywy

3.1.1. Sprzęg automatyczny SA3

-Aparat pochłaniający SZ-1-TM

skok 70mm
praca pochłaniania (5000-6000kGm)
49033+58840J
siła zderzna (250-280T)
245+2746kN

-Głowica sprzęgu SA3

Możliwość sprzęgania przy przesunięciu głowic w pionie o 175mm
Wytrzymałość głowicy na rozciąganie 2942kN(300T)
Dopuszczalna siła uciągu głowicy 637-686.5kN
(65-70T)

3.1.2. Sprzęg śrubowy

Hak ciągłowy jest przystosowany do łączenia z aparatem pochłaniającym sprzęgu SA3

Wytrzymałość sprzęgu na rozciąganie 833.5 kN (85T)
Siła uciągu 294kN (30T)

3.1.3. Zderzaki

Zderzaki znormalizowane jak do wagonów towarowych o skoku 75mm

Uwaga:
W lokomotywie 303E, urządzenie pociągowe na czole lokomotywy posiada rozwiązanie wariantowe:
- sprzęg automatyczny ze zderzakami lub bez zderzaków
- sprzęg śrubowy z aparatem pochłaniającym SZ-1-TM ze zderzakami.
Dostawa w zależności od wymagań zamawiającego

4. Urządzenia mechaniczne

4.1. Sprężarki

4.1.1. Sprężarka główna

Typ S2P-115-3E/4
Wydajność znamionowa 1.7m3/min-10%
Ciśnienie znamionowe 0.8 MPa / 8atm
Maksymalne ciśnienie pracy przerywanej 0.9 MPa / 9atm
Znamionowe prędkość obrotowa przy 110V 1000obr/miną7%
Maksymalna prędkość obrotowa 1400obr/min
Zapotrzebowanie mocy przy obciążeniu znamionowym 12.5kN
Masa sprężarki 250kg
Napęd elektryczny z silnika AY-26


4.1.2 Sprężarka pomocnicza dla lokomotywy

Typ 1JS60
Wydajność znamionowa 100l/min
0.00166m3
Ciśnienia nominalne 0.6MPa
Znamionowa prędkość obrotowa 1400 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa 1500 obr/min
Minimalna prędkość obrotowa 800 obr/min
Zapotrzebowanie mocy przy obrotach nominalnych 0.67kN
Napęd elektryczny z silnika PZMb-32a


4.2. Wentylatory

4.2.1. Wentylator silników trakcyjnych

Typ WS-00
Wydajność 300m3/min
Wydajność z przesłoną na wlocie 204m3/min
Sprężanie 221 mm H2O
2167Pa
Prędkość obrotowa 1350 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa 1470 obr/min
Zapotrzebowanie mocy 20.2kW
Masa wentylatora 118kg
Napęd elektryczny
z przetwornicy MG-91M


4.2.2. Wentylator oporników rozruchowych

Typ osiowy
Wydajność 283m3/min
Sprężanie 108mm H2O
1059 Pa
Prędkość obrotowa 2640 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa 3480 obr/min
Zapotrzebowanie mocy 8.4 kW
Masa wirnika wentylatora 14.1 kg
Napęd elektryczny z silnika PBSVkb64a

4.3 Gaśnica p.poż

Gaśnica halonowa GH-2B
Masa ładunku 3.6kg
Czas rozładowania gaśnicy 10-15s
Masa z ładunkiem 5.7kg
Ilość gaśnic w lokomotywie 4
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin