Forum Forum kolejowe Strona Główna Forum kolejowe
Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Program 3ds max

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Symulatory kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wagonPKP




Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zarzecze/k.Niska

PostWysłany: Nie 9:29, 09 Wrz 2007    Temat postu: Program 3ds max

Witam

Moje pytanie brzmi następująco,czy ktoś na tym forum zna i umie obsługiwać program do budowy sceneri 3ds max.Jeśli jest taka osoba chętna pomóc mi w wytłumaczeniu podstawowej obsługi tego programu to bardzo bym prosił o kontakt.Jestem fanem maszyny i chciałbym zrobić swą trase do symka.Program 3ds max posiadam już na swoim kompie tak samo skrypty ale cóż z tego jak niewiem od czego zacząć.Jeszcze raz serdecznie proszę o pomoc,z góry dziękuję i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Nie 11:33, 09 Wrz 2007    Temat postu:

Zaczerpnięte z forum EU07
bohunIC napisał:

Wychodzą na przeciw problemowi ''traso-pisarstwa'' z którym boryka sie wielu początkujących użytkowników forum, jednocześnie chcących stworzyć swoją własna

niepowtarzalną scenrię stworzyłęm prosty tutorial ''jak stworzyć swoją własną trase do maszyny?''.

Tutorial stworzony w oparciu o program 3d Studio Max.


Mapa strony:

FAQ
1. Od czego wogóle mam zacząć?
2. Skąd moge pobrać wszystkie potrzebne aplikacje i programy?
3. Dlaczego DELANUAY MESH nie działa?
4. Dlaczego po najechaniu na tor mam komunikat NULL TRACK?
5. Straciłem całą trase, plik niechce się ponownie otworzyć w oknie 3d maxa!
6. Jak zrobić fajny peron jako ROAD?
7. Exportuje do pliku scn, odpalam i mam komunikat ABNORMAL...


1. Dobre pytanie! Zacznij od zaopatrzenia się w SKRYPTY do programu 3d Studio Max, następnie archiwum rozpakuj do katalogu np. 3dsmax\scripts. Uważam że warunek wystarczający jakim jest posiadanie legalnej wersji programu 3d Studio Max jest spełniony Wink

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

2. Wszystkie programy i aplikacje znajdują sie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] w dziale DOWNLOAD jak również na ogólnodostępnych tematach w FORUM. Używamy opcji SZUKAJ!!! to naprawde nic nie boli przy okazji dostarczy nowych informacji.

3. Kiedy po załadowniau skryptów w 3d maxie funkcja DELANUAY MESCH nie działa i wyświetla sie nam zniechęcający komunikat typu: program został zamnięty lub nieudało sie otworzyć programu; znaczy brak nam pliku cc3250.dll oraz borlndmm.dll w głównym katalogu 3dsmax! Jeszcze zostaje możliwość że coś ze skryptami jest nie tak!

4. Dlatego? Iż podczas łączenia torów nastąpił błąd i faktycznie nie są one połączone ze sobą! Rozwiązanie; sprawdż w widoku TOP na powiększeniu czy odcinek na którym mamy NULL TRACK jest ze sobą połączony! Jeśli nie można to naprawić używając opcji FLEX w zakładce TRACK skryptów.

[link widoczny dla zalogowanych]

5. Plik który po zapisaniu wczoraj dzisiaj już niechce sie otworzyć! Niepanikuj. Zajrzyj do katalogu 3dsmax\autobak i sprawdz który z 3 plików jest najświeższą kopią twojej trasy Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


6. Na to pytanie odpowiedz znajdziesz w tym wątku: [link widoczny dla zalogowanych]



ROBIE TRASE

1a. Jak wstawić tory, domki, drzewka, trakcje itd...

Wybieramy czy chcemy mieć odcinek prosty czy też łuk. Wybieramy zakładke TRACK i zatwierdzamy CREATE i wstawiamy! Tory łączymy ze soba wybierając następny i CREATE i następny. Można użyć opcji FLEX.
[link widoczny dla zalogowanych]

Tak wstawiamy domki, jest to dziecinnie proste należy śledzić obrazek
[link widoczny dla zalogowanych]

podobnie sprawa ma się z dzrewkami. Jeśli chcecie zmienić wygląd domku lub dzrewka zapraszam do katalogu SCENERY dl aplików INC oraz Do katalogu TEXTURES dl aplików TGA lub BMP.
[link widoczny dla zalogowanych]

2a. Skoro mam już infrastrukture chciałbym mieć teren!

Zagadnienie terenu jest opisane STEP BY STEP na poniższych screenach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

3a. Trakcja

WIRES - wstawiamy tarkcje, GANTRY- bramki oraz półbramki. MAKE ZIGZAG tworzy słupy i wysiegniki. Generalnie polecam experymentalne poznanie zasad wstawiania i umieszczania trakcji nad torem!

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

under construction...

4a. Wszystko fajnie ale co z eventami?


Polecam linki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
under construction...

5a. Wstawianie SBL samoczynna blokada liniowa,

Wstawianie SBL nie jest trudne.

Szybkie proste wytłumaczenie. z 4xSBL (3-stawna) na trasie.

- Po pierwsze wyjazdowy na trasę (np SSw5zpcpbIW24.inc) o nazwie (p1=WYJAZD)

- Następnie pierwszy SBL (SBL3-pierwszy.inc), nazwa np SBL-100
w miejsce (p7) dajemy nazwę wyjazdowego czyli (p7=WYJAZD)

zawsze można dodac wpisy na SHP 200 metrów przed SBL]
Event1 = SBL-100_SHP lub Event2 = SBL-101_SHP (w zależności od początku toru)
!uwaga nie wszystkie incy SBLi mają wpisane SHP!

- kolejny sbl (sbl3I.inc lub sbl3Y.inc lub sbl3YN.inc) z nazwą np (p1=SBL-101)
(p7) poprzedni SBL czyli (p7=SBL-100)

- przedostatni sbl (też sbl3I.inc lub sbl3Y.inc lub sbl3YN.inc) z nazwą np (p1=SBL-102)
(p7) poprzedni SBL czyli (p7=SBL-101)

- ostatni sbl (sbl3w18.inc lub sbl3Yw18.inc lub sbl3YNw18.inc) czyli SBL z W18 z nazwą (p1=SBL-103)
(p7) poprzedni SBL czyli (p7=SBL-102)

- i wjazdowy semafor np 5 komorowy (SS5zpcpbI.inc) z nazwą np (p1=WJAZD)
(p7) ostatni SBL czyli (p1=SBL-103)

tak wygląda sterowanie SBLami.

dodatkowo za SBL musi byc event (włączenie S1 + automatycznie się przestawiają poprzednie)
event2 = SBL-103_s1 lub event1 = SBL-103_s1 (w zależności od początku toru)

przed SBLi musi byc event wykrywania przez AI (jakieś 100m przed SBLem)
Event2 = SBL-103_sem_info

Tak wygląda wstawianie 3-stawnej SBL do trasy.

w przypadku większej ilości SBL robisz tak samo jak przy przykładowej SBL-102. czyli nazwa danego SBL i poprzednia nazwa SBL.

Nie wiem jak to jest z 4-stawną i 2-stawną bo nigdy nie wstawiałem na trasie. Na pewno podobnie tylko dochodzi dodatkowo sterowanie tarczą ostrzegawczą w 4-stawnej. 2-stawnej nie ma w ogóle. W realu 2-stawne są używane na WKD.

Za informacje dziękujemy koledze JONIN_EZT

6a. Wstawiam wskażniki na szlaku,

Od nas zależy jaki wskażnik wstawimy. Są w katalogu głównym SCENERY.
[link widoczny dla zalogowanych]

7a. Wstawiam skład i przypisuje do toru.

Wstawiasz skład w pliku scn po frazie FIRSTINIT. Przykładowe wpisy składów znajdziesz w każym innym pliku scn ze sceneriami standordowymi w symku. Zobacz podmień a potem wstawiaj swoje własne kombinacje. Żeby twój skład był w scenri musisz wpisac nazwe toru na którym bedzie stał.
[link widoczny dla zalogowanych]


wasyl napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU07-304 dnia Pon 14:19, 10 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wagonPKP




Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zarzecze/k.Niska

PostWysłany: Nie 17:00, 09 Wrz 2007    Temat postu:

No i przeczytałem i prawie nic z tego nie wiem bo to co tu napisanie to wydaje mi się że jest wielki skrót.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Pon 14:20, 10 Wrz 2007    Temat postu:

A w linka od wasyla wszedłeś?
wcześniej trzeba go było skopiować, ale teraz jest OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Symulatory kolejowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin