Forum Forum kolejowe Strona Główna Forum kolejowe
Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Tutorial]Nazewnictwo elementów taboru do Symulatora MaSzyna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Symulatory kolejowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Pon 17:59, 30 Lip 2007    Temat postu: [Tutorial]Nazewnictwo elementów taboru do Symulatora MaSzyna

Witam!

Jako, że mam za sobą już prawie jeden Smile wagon do MaSzyny, napiszę co i jak ponazywać i jak robić wizualne ładunki do wagonów.

Więc od najprostszych elementów:
    Koła (wheels) tzn. osie i koła zattachowane, należy nazwać wheelX, gdzie X to cyfra od 1 - 9. Najlepiej, aby wheel1 nazywało się koło najdalej od punktu 0, którego współrzędna Y jest ujemna. Aby koła dobrze się kręciły (tzn, żeby osią była oś Wink ) pivot należy obrócić w osi X o 90 stopni, najlepiej ta widoku perspective.

    Wózki (bogies) należy nazywać bogieX. Najlepiej numerować w ten sam sposób jak koła. Wózek musi być parentem dla kół, które są na tym wózku zamocowane.

Teraz "trudniejsze":
    Bufory (buffers) należy ponazywać Buffer_left0X lub Buffer_right0X. Tutaj numerek gra dużą rolę. Jak będzie wyglądało, kiedy najedziesz na wagon z jednej strony, a one się wcisną z drugiej Very Happy ? Ujemna współrzędna na osi Y to 1 a dodatnia to 2. Left to lewy a right to prawy Laughing.

Jeszcze trudniejsze:
    Sprzęg (coupler) nazwać CouplerX_on lub CouplerX_off. Numeracja jw. Off to wyłączone a on to włączone Laughing.

Najtrudniejsze Razz:
    Przewody hamulcowe (nie wiem jak po angielsku niestety Laughing) nazwać cpneumaticX_Off, cpneumaticXr_Off, cpneumaticX_On albo cpneumaticXr_On. Numeracja jw. On=włączony, Off=wyłączony. Co ciekawe, literka "r" oznacza, że wąż jest po lewej stronie Very Happy.


Jak zrobić wizualny ładunek do swojego wagonu:
Jeśli ma to być ładunek do cysterny, lub wagonu krytego, można sobie darować Very Happy. Ładunek powinien być mało skomplikowany, żeby nie było efektów, że z wagonem FPS=60 a wagon z ładunkiem FPS=10 Laughing. Ładunek powinien pasować do wagonu, w którym się znajduje. Dobrze by było, żeby ładunek był oteksturowany jedną teksturą i był jednym obiektem składającym się ze zattachowanych elementów. Jak to się wszystko zrobi, należy zaznaczyć tenże ładunek i wyeksportować do pliku .t3d o nazwie ładunku zaznaczając opcję "export selected only". W pliku .chk wagonu w linijce load w parametrze "LoadAccepted" dopisać nazwę pliku .t3d, ale bez rozszerzenia.

WAŻNE!!! Zakładam, że czytający ten tutorial znają podstawy modelowania w 3dsmaxie na potrzeby MaSzyny. Jeśli nie, postaram się stworzyć nowy o podstawach modelowania Smile .

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Symulatory kolejowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin