Forum Forum kolejowe Strona Główna Forum kolejowe
Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

najmocniejszy elektrowóz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommy81
Gość






PostWysłany: Śro 14:25, 09 Sty 2008    Temat postu: najmocniejszy elektrowóz

1) Jaki jest namocniejszy polski elektrowóz?
2) Czemu jeździ pare elektrowozów po 2-3 i na końcu jeszcze jeden albo dwa czy jeden by nie dał rady jak np tutaj jadą 4 gagariny film jest na yuotubie pod nazwą 4 st44 w strone granicy

czy jeden by nie dał rady?
3) A jakieś sm więcej pociagnie czy jakies su albo eu??
który elektrowóz ile wagonów z węglem pociagnie ile sm ile eu itp.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Nie 19:00, 13 Sty 2008    Temat postu:

ad1) ET41 chyba.

ad2) Czasami elektrowozy jeżdżą parami, przy czym jeden jest transportowany z jednego miejsca na drugie. 4XM62 widziałem tylko na zdjęciach z LHSu.

ad3) napisz bardziej zrozumiale, bo z kontekstu zdania niewiele wynika.

Pozrawiam
-304.

PS. Wypowiadaj się bardziej gramatycznie bo żeby cokolwiek zrozumieć trzeba czytać po kilka razy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez EU07-304 dnia Nie 19:05, 13 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:18, 21 Sty 2008    Temat postu: Re: najmocniejszy elektrowóz

tommy81 napisał:

2) Czemu jeździ pare elektrowozów po 2-3 i na końcu jeszcze jeden albo dwa czy jeden by nie dał rady jak np tutaj jadą 4 gagariny film jest na yuotubie pod nazwą 4 st44 w strone granicy


Radę by dał, ale pomyślałeś o przyśpieszeniu, hamowaniu itp?? Ciężki skład towarowy trzeba umieć opanować, za pomocą jednego elektrowozu to może być zbyt trudne, dlatego im bardziej obciążona lokomotywa, tym do mniejszej prędkości dopuszczony skład. To chyba tyle, przedmówca też sporo wyjaśnił.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DMchemik




Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skoczów

PostWysłany: Pon 11:19, 21 Sty 2008    Temat postu:

ech... to ja powyżej, zapomniałem się zalogować...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommy81
Gość






PostWysłany: Wto 21:33, 22 Sty 2008    Temat postu:

Faktycznie co cztery to nie jeden. A jest jakiś przepis albo coś co reguluje ilość lokomotyw (elektrowozów) oraz dł składu?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_rozjazd




Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stróże

PostWysłany: Pon 16:03, 25 Lut 2008    Temat postu:

najsilniejsza polska lokomotywa jest
et42 produkcji radzieckiej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monczan_SP32
Gość






PostWysłany: Pią 17:35, 29 Lut 2008    Temat postu:

Tommy81 mógł zostać niechcący wprowadzony w błąd, więc dodam do wcześniejszych wypowiedzi mały szczególik, że w tamtej sytuacji z czterema lokomotywami, napędzały skład jedynie dwie z przodu, bo z tego co mi wiadomo, ST44 nie może jechać z więcej jak drugą lokomotywą w trakcji ukrotnionej, z resztą, podobna zasada jest w większości innych spalinowozów i elektrowozów Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ET22-209




Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:00, 27 Kwi 2008    Temat postu:

TAK najmocniejszym elektrowozem w polsce jest radzieckiej konstrukcji ET42

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damix55




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:17, 25 Maj 2008    Temat postu:

Wie ktos ile wyciagnie maksymalnie?

Ortografia się kłania
-304


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EU07-304
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Wrocławia

PostWysłany: Śro 13:35, 28 Maj 2008    Temat postu:

http://www.eu43.fora.pl/lokomotywy,9/lokomotywa-et42,9.html

Tu masz napisane. Naprawdę tak ciężko pokręcić rolką myszy, lub przeciągnąć pasek przewijania!?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koso17
Gość






PostWysłany: Czw 13:46, 26 Cze 2008    Temat postu:

Najmocniejszy elektrowóz PKP to dwuczłonowy ET42 (4480 kW), natomiast spalinowóz to SU46 (1654 kW), gdyby nie napływ lokomotyw ST44 z Rosji, to w Polsce produkowana by była SP47 (2205 kW) powstały tylko dwa egzemplarze jeden można oglądać w skansenie w Kościerzynie SP47-001, drugi poszedł pod żyletki:(
Na pytanie drugie moge odpowiedzieć tak jak kolega EU07-304 i także z innych powodów np. gdyby jedna lokomotywa się popsuła i by jechała samotnie blokowała by tory, a za to dużo się płaci, więc prywatni przewoźnicy wolą nie ryzykować chociaż coraz częściej widze składy LOTOS Kolej z jedną lokomotywą M62, 060DA lub TEM2 inna sytuacja jest gdy jadą np. dwie "Stonki" poprostu jedna nie dała by rady!
Trzecie pytanie jest mało zrozumiałe, gdybyś podał konkretne typy lokomotyw np. SM42 , EU07, ET40 itd. a nie sm, eu.
Pytanie wogóle jest bezsensu Confused

Pozdrawiam Wink
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adams2008




Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:56, 02 Lut 2009    Temat postu:

DO pytania 2: czasami profil pionowy trasy wymusza zastosowanie lokomotywy na końcu składu, aby pełniła ona funkcję popychu na podjazdach o dużym nachyleniu (ryzyko rozerwania sprzęgu). Inaczej się ma sprawa u prywaciarzy, tu najczęściej z tyłu jedzie jakaś lok. manewrowa i służy do manewrów na stacji docelowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum kolejowe Strona Główna -> Lokomotywy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin